Onze Haven
  • Onze Haven
  • Havenverhalen
    • Column
    • Interview
    • Reportage
    • Werken in de Rotterdamse haven
  • Makers
  • Adverteren
  • Winkel
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
Laatste editie
Onze Haven
Onze Haven
  • Onze Haven
  • Havenverhalen
    • Column
    • Interview
    • Reportage
    • Werken in de Rotterdamse haven
  • Makers
  • Adverteren
  • Winkel
  • Contact
0
  • Column

Het festivalseizoen is begonnen!

Total
0
Shares
0
0

Het festivalseizoen is begonnen!

Nee, ik heb het niet over Lowlands of Pinkpop, maar over de zakelijke festivals: beurzen! Van München tot Rotterdam trekken we er weer massaal op uit. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer parallellen ik zie tussen een muziekfestival en een vakbeurs als Transport Logistics in München, het grootste logistieke festival van Europa dat we net achter de rug hebben.

Een plek bemachtigen  
Net als bij een populair festival begint het met stress: tickets of standplekken bemachtigen. Bij Lowlands zit je met drie schermen in de wachtrij, bij München vliegen de standplekken net zo snel de deur uit. Uiteindelijk beland je ergens achterin, tenzij je bij het Port of Rotterdam / RPPC-paviljoen een plek weet te bemachtigen. Dat is wel ‘the place to be’. 

Voorpret en line-up  
Weken van tevoren begint de voorpret. Wie staan er nog meer? Welke sprekers zijn interessant? Waar zijn de borrels? De eerste appgroepen ontstaan, agenda’s worden afgestemd. Zoals je een festivalprogramma checkt, speculeer je over verrassende ontmoetingen.

De reis ernaartoe  
De reis is onderdeel van de ervaring. Op Schiphol of in de trein tref je bekenden en haal je herinneringen op aan vorige edities. Klinkt bekend? Het voelt als de voorpret op de festivalcamping, maar dan met rolkoffers.

De eerste dag begint rustig, net als een festival waar de camping langzaam volstroomt. Maar al snel hangt die typische bruisende beursenergie in de lucht. Je spreekt bekenden, maakt nieuwe contacten en komt onverwachte pareltjes tegen. Zoals je bij een festival ineens bij een klein podium blijft hangen, ontdek je hier een stand of een spontaan gesprek dat je bijblijft.

Borrels en verrassingen 
Aan het eind van de dag barst het los: borrels, proeverijen, netwerkfeestjes. Strakke planning is essentieel. Wanneer begint de Oesterparty van Zeeland? Waar is de bierproeverij van Antwerpen? Net als bij een festival moet je keuzes maken—en soms ontdek je iets dat niet op de planning stond, maar des te leuker blijkt.

Deze avonden zijn misschien wel het belangrijkst. Die ene CEO die je normaal niet spreekt, tref je nu informeel aan de bar. Geen agenda, gewoon een goed gesprek. 

De volgende dag  
Na een korte nacht start het circus opnieuw. Met een kop koffie en een stevig ontbijt probeer je de scherpte terug te vinden. De sfeer is losser, je praat na over de eerste dag en avond, de gesprekken gaan sneller de diepte in. Dag twee levert vaak de mooiste gesprekken op.

De kern: mensen en plezier 
Het draait om écht contact, om plezier buiten de dagelijkse omgeving. Natuurlijk kun je op kantoor een borrel organiseren voor je klanten, maar juist op een beurs ontstaan de mooiste herinneringen en verrassende ontmoetingen. De connectie leg je daar, de business komt later.

Maker

  • Chris van der Deijl
    Chris van der Deijl [Columnist]

    Bekijk Berichten
Total
0
Shares
Share 0
Tweet 0
Vorige artikel
  • Column

Tussen scan en skyline

Lees artikel
Volgende artikel
  • Column

Alles is fake – wat nu?

Lees artikel
Deze Haven Verhalen vind je misschien ook leuk
Lees artikel
  • Column

Zonde van ons geld en van het klimaat

Lees artikel
  • Column

Drones nemen vlucht

Lees artikel
  • Column

De onzichtbare collega in de haven

Lees artikel
  • Column

Politiek raakt de motor van de economie

Lees artikel
  • Column

Eerste rang

Lees artikel
  • Column

Spielberg en de haven

Lees artikel
  • Column

Eerbetoon aan gewoon geluk

Lees artikel
  • Column

De kracht van crisis

Abonneer op onze nieuwsbrief

ONZE MERKEN

Onze Haven is een initiatief van Dex. Dex denkt met je mee en helpt je jouw communicatie- en mediaprocessen optimaal in te richten en te verbeteren. Van idee tot uitvoering, wij gaan voor het maximaal haalbare resultaat.

IETS TERUGGEVEN

Met Onze Haven willen we iets teruggeven. Iets dat positiviteit en enthousiasme teweegbrengt bij al die boeiende ondernemingen die de haven rijk is. Maar ook een podium bieden aan al die mensen die de haven maken tot wat het is. Wij weten als geen ander dat de haven veel moois met de stad en haar bewoners heeft te delen.

ADVERTEREN

Als adverteerder is het mogelijk om jouw naam te verbinden aan Onze Haven. Per editie stellen wij een beperkt aantal pagina’s beschikbaar voor advertenties en branded content.

Neem contact op met de redactie om de mogelijkheden te bespreken.

Onze Haven
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Typ zoekwoord en druk op enter.

Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
  • Beheer opties
  • Beheer diensten
  • Beheer {vendor_count} leveranciers
  • Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
  • {title}
  • {title}
  • {title}